מוצר נוסף בהצלחה
2023-01-08T05:41:37+02:00

איך פותרים בעיות גב

הגוף שלנו הוא מכונה דינמית עשויה משרירים שנועדה לחזק את עצמה באמצעות מנגנון תנועתי. מהצעד הראשון שאנחנו עושים כתינוקות הגוף מתחיל לסגל לעצמו את הפעילות האירובית המרכזית- הליכה. הליכה יומיומית היא בריאה ורצויה אך כאשר אין לכף הרגל סוליה תומכת, בולמת זעזועים מתחילים להיווצר אי אלו כאבים ומתחים באזור כף הרגל, שרירי הרגל ולבסוף, כמובן גם בגב התחתון. היתרון המשמעותי של נעלי נוחות הוא לאו דווקא הנוחות הרגעית, צבירת אנרגיה בתנועה יציבה וגם לא החומרים הנוחים מהם עשויה הבטנה- היתרון מצוי בשרירים בריאים שעובדים נכון, תומכים בגב התחתון ובונים מערך שרירים יציב עם כל צעד.

איך פותרים בעיות גב

צעד קטן לאנושות, צעד ענק לשריר האנושי

הליכה היא התרופה המובילה לפתרון בעיות גב - היא לא אמורה להכביד עליכם או להכאיב, אם הנעליים שלכם תומכות ויציבות הליכה קלילה היא פעילות מרעננת ומחזקת, גם אם פעילות ספורטיבית היא לא כוס התה שלכם. נסו לשקם את שרירי הגב בעזרת שעת הליכה יומיומית, אף אחד לא שולח אתכם למרתון תל אביב עדיין, אפשר להירגע! עם זאת מחקרים רבים מציגים קורלציה ברורה בין 3 שעות הליכה שבועיות לשרירי גב בריאים וחזק. לאלו מכם שסובלים מבעיות גב לאורך היום בהחלט מומלץ להתרחק מריצה והליכות מאומצות ולחזק את הגב התחתון בהליכה בקצב בינוני. בשעות הערב, אחרי ישיבה ארוכה במהלך היום, הגב התחתון נותן את אותותיו והנטייה המידית שלנו היא להישכב אחורה- כל מתיחה דורשת איזון ולאחר שעות בישיבה אפשר לאזן את הגוף ולשכב אחורה, אך לא פחות חשוב לאזן ולקבץ קדימה, אם ניתן אפילו לתפוס את הברכיים ולמשוך לכיוון הראש עד איפה שמגיעים.

תנו גב לגב

חשוב לזכור ששרירי הגב עובדים כל היום (חוץ משעות השינה, כמובן) ולכן הם דורשים תמיכה היקפית, בחירה בנעליים נוחות מגנה על הגב לאורך היום ושומרת על פעילות נכונה ומאוזנת של השרירים. נעלי נוחות המציעות סוליה בולמת זעזועים, מדרך אנטומי נוח, שמתאימים לכף הרגל (לא גדולות מדי באזורים מסוימים ולא קטנות ולוחצות) בצורה ששומרת על כל צעד שלם ויציב- החל מדריכת העקב ועד לתנופת האצבעות, אלו נעליים שמיטיבות עם שרירי הגב מכיוון והן שומרות על צעדים שלמים, מציעות תמיכה ומונעות שרירים קפוצים ותפוסים.

תנועות נכונות הן תנועות מעגליות

הגוף נועד לתנועה, ישיבה סטטית לאורך שעות היא הגורם המוביל לגב תחתון תפוס בסוף היום! השתדלו לנוע מדי פעם, גם אם זה רק לחמש דקות במהלכן הגוף מתעורר לחיים והשרירים פועלים ולא נשארים סטטיים. נעליים נוחות מאפשרות תנועה חופשית לאורך היום והסיבה פשוטה- סוליה בולמת זעזועים היא סוליה שגורמת להליכה להיות טבעית וקלילה יותר, כאשר משלבים את זה יד ביד עם ביטנה נעימה המונעת שפשופים ואדמומיות בכף הרגל מקבלים בסופו של דבר כף רגל בריאה המפעילה את מערך השרירים עד לגב התחתון כראוי- בלי שרירים שחוקים ונקודות תורפה מחלישות בכף הרגל.  

בחירה חכמה מעצימה את הגוף

אל תמנעו מעצמכם נעלים נוחות בטענה ש'שרירי הגב שלי לא כואבים כלל' או 'הכאב נקודתי לכף הרגל ולא מקרין בכלל לגב התחתון'- אלו הצהרות זמניות שלא עומדות במבחן הזמן ורצוי שלא תתנו לעצמכם להגיע למבחן התוצאה שכולל גב תפוס ואף גרוע מכך. לא כואב לכם? נהדר, אתם מתאמנים ויודעים איך לשמור על הגב שלכם?- מעולה כפליים! ובכל זאת הבחירה בנעלי נוחות תשמר את השרירים בריאים לאורך זמן, תמנע מכם התעסקות לא נעימה (וגם לא זולה...) בהמשך כאשר הגב התחתון יחליט לתת את אותותיו ובעיקר- תשמור על האנרגיה הזמינה בשריר לאורך היום! 

אנו בסמדר אורטופדיה מתמחים בהתאמת נעליים אורטופדיות לצרכים היחודיים שלכם. עם ותק של למעלה מ50 שנה.